wtorek, 2 marca 2021

Klub Porzuconych Narzeczonych - Zaprasza na kawe!

 



- Uwieść kobietę - rzekł Bertlef, nie kryjąc niezadowolenia - to umie byle dureń. Lecz umieć ją porzucić, o, po tym właśnie poznaje się dojrzałego mężczyznę.

                     Milan Kundera - Walc Pożegnalny

 

Przyznam szczerze, że za recenzje książki pani Joanny Nowak zabierałam  się długo. Nie z powodu tego, że jest beznadziejna, wręcz przeciwnie. Pozycja Klub Porzuconych Narzeczonych jest jedna z lepszych publikacji, jakie czytałam. Powodów było kilka, po pierwsze czytałam tę powieść kilka razy... Jakoś nie mogłam się od niej oderwać. Macie czasami tak, że czytacie jakąś książkę w kółko i w kółko?  Na pewno tak. Więc ja właśnie tak miałam z tą pozycją. 

Drugi powód był taki, że doszło do mnie kanałami, iż pojawi się drugi tom tej publikacji i chciałam, aby moja recenzja była, że tak powiem na świeżo.

Ostatni powód był taki Uciekająca panna młoda, Mój chłopka się żeni, Chłopaki też płaczą, Wyśnione miłości, Rozstanie... Z całą pewnością wiecie, o czym mówię. To filmy w podobnej tematyce co książka pani Nowak. Mimo tego, że większość z nich to już klasyki, zawsze je oglądam. Nigdy nie znalazłam godnego odpowiednika w formie książki, aż do ukazania się Klubu Porzuconych Narzeczonych. 

Nikt nie rodzi się porzucona dziewczyną, dziewczyną porzuconą się zostaje.

                     Lucyna Curnyn - Życie (po życiu z facetem)

Ania, Julia, i Margo zostają porzucone w kościele, przez wydawać by się mogło miłości swojego życia. Łączy je to, że wszystkie trzy zostały skrzywdzone w tym samym czasie w tym samym miejscu. Ambitna dziennikarka, która jednocześnie jest zdesperowana, ponieważ dopadła ją groźba zwolnienia, dostając ostatnią szansę od swojego szefa, postanawia napisać artykuł. Artykuł ostatniej nadziei, który ponownie ma zaprowadzić Kamilę na szczyty kariery. 

Niestety lub stety (doczytajcie sami) Kamila bierze na cel nasze trzy bohaterki, które przeżywają zawód miłosny. Manipulacja, oszustwo, wrażliwość, i przyjaźń, oraz niesamowite poczucie humoru sprawiają, że aż nie chce się tej powieści kończyć. 

Czy znajomość pań przetrwa kiedy kłamstwo dziennikarki wyjdzie na jaw? Czym jest Klub Porzuconych Narzeczonych? Czy wsparcie innych kobiet pomoże otrząsnąć się po zawodzie miłosnym? Jak wielką siłę ma kobieca przyjaźń?

Mogłabym tutaj spolerować i pisać, o czym głębiej jest książka, ale nie będę tego robiła. Jeśli kochacie Julię Roberts i Richarda Gere'a te pozycje musicie przeczytać. Publikacja ta jest debiutem... Wiecie, jak to jest z debiutami... Ten jednak powalił mnie na kolana.

Jeden raz, drugi, trzeci, czwarty... czytałam i czytałam i jestem dumna z pisarki, w końcu na naszym rynku wydawniczym pojawiła się godna następczyni światowych klasyków jak Jane Austen, Susanna Clarke, czy Libba Bray. Nie długo premiera tomu II jeśli jeszcze nie znacie pani Nowak, koniecznie nadróbcie zaległości, bo myślę, że w nadchodzącym czasie będzie o niej głośno. Z całego serca życzę autorce ekranizacji powieści. Jest tego warta. 

Wśród morza ewentualności książek z tagiem może być, ujdzie czy dobre Kochani zachęcam was do sięgnięcia po wschodzącą gwiazdę i perłę wśród powieści o miłości. Klub Porzuconych Narzeczonych zaprasza każdą z nas... Czyż nie jest tak, że każdy był w życiu choć raz porzucony??

Właśnie po raz kolejny jesteś porzucana. Unieś głowę, przywołaj na twarzy parodię uśmiechu i pożegnaj tego mężczyznę z godnością, życząc mu szczęścia.

                     Katarzyna Michalak - Sklepik z niespodzianką


Książkę do recenzji otrzymałam od  Wydawnictwo Literackie Białe Pióro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 https://www.youtube.com/@Literackiewiadomo%C5%9Bcizwiejs-l3t