niedziela, 18 października 2020

Hex - Witamy w mieście czarownicy

 Na " Hex" czekałam długo. Cena na allegro była tak duża, że mimo tego, iż chciałam przeczytać tę książkę po prostu szkoda mi było dać 50zl. 

Bardzo lubię tematy czarownic, nawiedzonych miasteczek, domów etc. choć na książki np. Pana Kinga jeszcze się nie zdecydowałam. 

" Hex" po jakimś czasie został wrzucony na Legimi więc szybko sięgnęłam po te pozycję. 

Thomas Olde Heuvelt Autor tego horroru pisze nie tylko książki, ale i artykuły do czasopism. Publikacja ta w 2017 roku dostała nominację w kategorii najlepsza książka roku. 

Powieść opowiada o małym miasteczku, ktokolwiek się w nim urodzi, lub się do niego przeprowadzi musi już pozostać w nim na zawsze. I nigdy go już nie opuści. Black Spring malownicze miasteczko nad rzeką Hudson jest prześladowane przez wiedźmę z Black Rock od czasów średniowiecza. Kobieta ta żyjąca w XVII wieku ma usta i oczy cały czas zaszyte i czeka... Milcząc ciągle krąży po ulicach miasteczka i nie proszona wchodzi do domów ich mieszkańców. A nocą bez końca wystaje przed łóżeczkami niemowląt. Wszyscy w mieście wiedzą, że jeśli kiedykolwiek otworzy oczy, konsekwencje mogą być straszliwe...

Powieść wspaniale oddaje klimat grozy sytuacji, a jednocześnie pokazuje obraz psychologiczny mieszkańców. Ich strach, ale też dziwne przywiązanie do wiedźmy i ochronę jej. Muszę tuutaj wspomnieć, iż traktowanie czarownicy jak jajka trochę mnie na początku drażniło.

Dorośli mieszkańcy dobrowolnie nałożyli na siebie kwarantannę aby chronić ludzi z innych miast. Naszpikowali swoje miasto technologią, która ma im pomoc panować nad nieprzewidywalną kobietą. Ale młodzież zaczyna się buntować i zakłada niewykrywalną sieć HEX.


Kiedy zaczęłam czytać tę książkę byłam zaskoczona, że już na samym początku Pisarz opisał problem jaki gnębi obywateli miasta. Trochę mnie to zniesmaczyło bo myślałam, że książka przez to stanie się nudna i przewidywalna. Ale ponieważ akcja bardzo szybko się rozwija więc już po 3 rozdziale czytałam z zapartym tchem. Wspaniałe opisy, mroczna tajemnica, dziwni mieszkańcy, rozbudowane dialogi oraz wątek historyczny sprawiają, że pozycja ta jest ciekawa i nieprzewidywalna. 

Myślę, że to jeden z tych horrorów, który wciągnie nie tylko dorosłych ale i młodzież. Bo tak naprawdę historia wiedźmy z Black Rock w tej pozycji jest wspaniałą historią właśnie młodych ludzi z prześladowanego miasteczka. 

Polecam w 100% wszystkim,. którzy oprócz przygody lubią się też bać.


Okładka pobrana ze strony allegro.pl




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 https://www.youtube.com/@Literackiewiadomo%C5%9Bcizwiejs-l3t