piątek, 29 stycznia 2021

Najnowszy numer czasopisma WPIS styczeń 2021

 

Czasopismo WPIS - najnowszy numer styczniowy tak jak poprzednie nie zawodzi nas ani treścią, ani grafiką. Wspaniałe artykuły, głębokie przemyślenia oraz niesamowite zdjęcia. To wszystko i jeszcze więcej w najnowszym numerze dostępnym do 23 lutego. 

Czasopismo z wartościami

Czasopismo WPIS czytam od kilku lat. Zawsze czekam na najnowszy numer, ponieważ WPIS zaspokaja w stu procentach wszystkie moje potrzeby intelektualne, które powinno zaspokajać czasopismo jeśli chodzi o dobór treści, informacji i ilustracji. Jednak ten numer sprawił, że szok, jaki przeżyłam, był naprawdę wielki. O tym później. 

Wiara Patriotyzm Sztuk

Na okładce znajdziemy spis artykułów z bieżącego numeru. Wspaniały artykuł pana Andrzeja Nowaka Demokracja i jej pozory o rozwoju demokracji w ogóle na przestrzeni wieków, ale i o tym jak ta demokracja wygląda dziś. Czy faktycznie słowo Demos - czyli lud ma dziś znaczenie? A może rządzą nami jednostki, a my jesteśmy tylko pionkami? Zachęcam do zapoznania się z wpisem. 

Nie zabijaj

Pan Adam Sosnowski napisał bardzo na czasie artykuł Pomoc w niechcianej ciąży. To w ostatnich dniach bardzo ważny temat ze względu na to co dziś dzieje się na ulicach polskich miast. Myślę, że wszyscy chrześcijanie powinni się z nim zapoznać. Należy pamiętać, że Biblia uczy nas, że człowiekiem jest się od samego poczęcia do samej śmierci. 

13  Ty bowiem utworzyłeś moje nerki,
Ty utkałeś mnie w łonie mej matki.
14 Dziękuję Ci, że mnie stworzyłeś tak cudownie,
godne podziwu są Twoje dzieła.
I dobrze znasz moją duszę,
15 nietajna Ci moja istota,
kiedy w ukryciu powstawałem,
utkany w głębi ziemi.

                              Biblia Tysiąclecia Psalm 139

Zgadzanie się na wyjścia niebiblijne jest niezgodne z Bożym przekazem całego Pisma Świętego. Jest to trudny temat jednak jeśli nazywamy siebie chrześcijanami, tutaj nie powinno być dyskusji. 

Polskie rolnictwo

Polska jest krajem rolniczym bez rolnictwa, czytamy w obszernym tekście pana prof. Artura Śliwki. Niesamowicie uczciwie przedstawiona sytuacja polskiej, ale i światowej zapaści nie tyle gospodarczej a rolniczej. Wszelkie problemy, z którymi nie chciało lub nie mogło poradzić sobie państwo Polskie na przestrzeni różnych rządów. Przyznam, że temat jest dla mnie ważny, sama mam rodzinę na wsiach, więc dramat tego sektora gospodarki jest dla mnie priorytetem. Niestety ziemniaki nie biorą się z Biedronki. 

Karty z dziejów kościoła

Artykuł historyczny Filipiny - największy sukces ewangelizacji na kontynencie azjatyckim profesora Wojciecha Roszkowskiego, był dla mnie bardzo kontrowersyjny, jednak niesamowicie ciekawy. Tutaj pan profesor skupił się na kwestii historycznej, pisze o walce między Hiszpanami a Portugalczykami, a także na misjach ewangelizacyjnych grup zakonnych np. dominikanów czy jezuitów. Jednak zachęcam do zapoznania się z artykułem i uzupełnienia go dostępnymi informacjami np. w internecie, ponieważ katolicyzm Filipińczyków ma naprawdę niesamowicie wiele tradycji, których  nie kultywuje się  w Polsce.

W dziale historia znajdziemy również postać Henryki Pustowójtówny. Była ona córką rosyjskiego generała, uczestniczką manifestacji patriotycznych przed Powstaniem Styczniowym. W trakcie powstania była adiutantem Dionizego Czachowskiego w oddziale Mariana Langiewicza.

Niesamowita historia odważnej kobiety pełnej ideałów i pasji. To strony, które warto przeczytać. 

Unia Europejska Narodu Niemieckiego

Ten temat bardzo mocno mnie wciągnął. Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego. W znaczeniu historycznym, określenie „Święte Cesarstwo Rzymskie” oznaczać miało instytucjonalną oraz ideową ciągłość pomiędzy chrześcijańskim cesarstwem rzymskim schyłkowej starożytności a godnością cesarską udzieloną przez papieża: najpierw Karolingom – królom Franków, a potem władcom Niemiec, Ludolfingom. W piśmiennictwie niemieckim określenie „Święte Cesarstwo” pojawiło się w 1157, a „Święte Cesarstwo Rzymskie” w 1254 roku. Król niemiecki miał być jednocześnie królem Italii (jako następca Ostrogotów i Longobardów) i uniwersalnym cesarzem rzymskim dla łacińskiego Zachodu, rówieśnikiem i odpowiednikiem cesarza bizantyńskiego dla greckiego Wschodu 

Samo powstanie tej nazwy jak i cesarstwa bardzo mocno daje do myślenia. To co dziś wyprawiają Niemcy w UE, jak widać po tym artykule, który naprawdę dokładnie sprawdziłam, pozwala uważać, że nie długo cofniemy się do XIII wieku kiedy hegemonia Niemiec nie miała końca. 

Rok Świętego Józefa

Z całą pewnością dla wspólnoty katolickiej ważny jest rok Świętego Józefa. Św. Józef jest patronem Kościoła Katolickiego. Pomimo tego, że jest to artykuł stricte katolicki, bardzo mocno się nad nim pochyliłam, ponieważ mówi on o wartościach, jakie przekazuje  nam Święta Rodzina (polecam album wspaniałego księdza Waldemara Chrostowskiego Święta Rodzina). Niestety wiele z tych wartości dziś jest deptanych przez ruchy LGBT oraz ideologię Gender. Bardzo ważny artykuł nie tylko historycznie i ideowo, ale przede wszystkim ze względu na problemy, z jakimi dziś boryka się rodzina. 

 

Wisienka na torcie

Jednak wielki szok przeżyłam kiedy zobaczyłam tekst pana Marka Klecela, nawet pisząc recenzję, ciągle o nim myślę. W niedzielę 24 stycznia w czasopiśmie Niedziela ukazał się artykuł stawiający Judaizm i Islam w jednym rzędzie z Chrześcijaństwem. Szczerze mówiąc, było to dla mnie nie zbyt zrozumiałe. Minęło kilka dni i dostałam do ręki WPIS a tam artykuł: Po odrzuceniu chrześcijaństwa zapanuje Islam lub judaizm. Kochani tekst pana Klecela trzeba przeczytać. 

Nigdy nie sądziłam, że ten temat zostanie poruszony na łamach czasopisma katolickiego WPIS. Całkowicie przedstawiona prawda nt. tego, do czego może doprowadzić upadek wartości chrześcijańskich jak i samego chrześcijaństwa. Jestem pełna podziwu, dla autora a wydawcy WPISU gratuluję odwagi. Dziś poprawność polityczna to wielkie zło. Trzeba mówić prawdę i cieszę się, że czasopismo, które obdarzam zaufaniem co do treści od lat, ma odwagę to robić. 

Inne artykuły

Numer styczniowy WPISU ma również inne ciekawe tematy np. o starym Krakowie, reportaż o KGHM, Dzieje pierwszego tłumacza Pana Tadeusza, polskie sławy sportów zimowych... Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. 

Najnowszy WPIS moim zdaniem jest jednym z ważniejszych  numerów tego czasopisma. Bardzo mocno bije tutaj odwaga treści, jestem pod ogromnym wrażeniem. Z całą pewnością nie może go zabraknąć w chrześcijańskim domu.

Zachęcam również, aby zwrócić uwagę na premierę książki Pamięć Warszawy wspaniały album 160 zdjęć cudowna twarda oprawa. Nie może go zabraknąć na półce miłośników historii. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 https://www.youtube.com/@Literackiewiadomo%C5%9Bcizwiejs-l3t