Reorganizacja 偶ycia w ED, jest spraw膮 indywidualn膮. Trzeba napisa膰 jeszcze raz, 偶e je艣li mamy ma艂e dzieci w ED, to praca na pe艂ny etat, jest z regu艂y nie mo偶liwa. Kiedy czytam, 偶e kobiety pisz膮, o tym i偶 pracuj膮, ale s膮 zm臋czone nie rozumiem tego. Moim zdaniem wyb贸r tej formy edukacji, to wyb贸r stylu 偶ycia.
Kiedy pisz臋, praca na pe艂ny etat mam tutaj na my艣li prac臋 w zak艂adzie, korporacji etc. Je艣li pracujesz w domu zdalnie, to sytuacja jest inna, lub je艣li masz nienormowany czas pracy, ale tak偶e raczej w domu. Dzieci w zer贸wce, czy edukacji wczesnoszkolnej wymagaj膮 wiele uwagi, z regu艂y nie potrafi膮 jeszcze same si臋 uczy膰, wi臋c to my odpowiadamy za ich wiedz臋.
U nas w艂a艣nie tak jest, mamy Syn贸w klasa 7 od wrze艣nia i klasa 3 od wrze艣nia. Dzie艅 zaczyna si臋 w naszym domu o 5 rano. W tym roku szkolnym kiedy mieli艣my jedno dziecko w ED, do lekcji siadali艣my oko艂o 9. Poranne godziny s膮 najlepsze wtedy wszyscy lepiej funkcjonuj膮. Uczyli艣my si臋 blokowo, czyli przez dwa miesi膮ce dwa przedmioty i tylko tym si臋 zajmowali艣my, p贸藕niej kolejne dwa i egzaminy na 艣wie偶o, aby nic nie zapomnie膰. Mieli艣my platform臋, wi臋c Syn sam sobie radzi艂, jednak np. do matematyki siadali艣my razem, oraz czasami do polskiego. Nauka w ED trwa kr贸cej, u nas po dw贸ch godzinach, wychodzi艂o godzin臋 na przedmiot mieli艣my koniec. Nauka ko艅czy艂a si臋 z regu艂y przed 12 i tego pilnowali艣my. P贸藕niej cz艂owiek staje si臋 mniej produktywny. Czy mo偶na w godzin臋 ogarn膮膰 codziennie dany temat? Mo偶na. Nikt nie broni siedzie膰 d艂u偶ej, to zale偶y od indywidualnych potrzeb dziecka. W weekendy robili艣my wolne, czasami te偶 w tygodniu, nie by艂o dramatu, jak Syn mia艂 do艣膰 odpuszczali艣my.
Siedzenie w szkole tyle godzin, jest moim zdaniem bez sensu. Uczniowie s膮 zm臋czeni, a wracaj膮 do domu i jeszcze musz膮 si臋 uczy膰, bo kartk贸wka, sprawdzian, czy co艣 innego. To nie jest dobry system, gdzie czas na siebie, swoje potrzeby, pasje? Niestety szko艂a systemowa nadal tkwi w XIX wieku, nauczyciele nie maj膮 ochoty nic z tym robi膰 wi臋c, to si臋 raczej nie zmieni.
Edukacja Domowa, to tak偶e edukacja, kt贸ra pozwala nam na wpajanie odpowiednich warto艣ci. To co dzi艣 dzieje si臋 w polskiej szkole mo偶na okre艣li膰 jednym s艂owem patologia. Niewychowane dzieci, roszczeniowi rodzice, nauczyciele, kt贸rzy ignoruj膮 problemy i sami nie maj膮 warto艣ci. Do tego ministerstwo, kt贸re prowadzi szko艂臋 ku zag艂adzie. W nauczaniu domowym unikamy takich rzeczy jak depresja, samookaleczenia, konflikty z r贸wie艣nikami, prze艂adowanie programowe, zm臋czenie, stres, problemy z nauczycielem i wiele innych rzeczy.
Kiedy艣 nie wyobra偶a艂am sobie, 偶e moje dzieci nie chodz膮 do szko艂y systemowej, dzi艣 nie wyobra偶am sobie 偶e maj膮c mo偶liwo艣膰 uczy膰 si臋 w domu, do niej chodz膮.
Nie jest prawd膮, 偶e na ED nie ma si臋 kontaktu z r贸wie艣nikami, czy nie ma si臋 przyjaci贸艂. To bajka powtarzana po to, aby zniech臋ci膰 do ED i t臋 form臋 edukacji obrzydzi膰. Statystyki pokazuj膮, 偶e w Polsce z roku na rok coraz wi臋cej dzieci uczy si臋 w domu zw艂aszcza z rodzin wierz膮cych. Ten trend b臋dzie szybowa艂 w g贸r臋, poniewa偶 Polska, jest pa艅stwem upad艂ym i na razie, jak widzimy w polskiej polityce nic si臋 w tej sprawie nie zmieni. Przedszkola i 偶艂obki s膮 bardzo drogie, a szko艂a masowa gn臋bi zamiast wychowywa膰. Rodzice, kt贸rym zale偶y na zdrowiu psychicznym dzieci b臋d膮 je przepisywa膰 do tej formy edukacji.
W kolejnym wpisie donios臋 si臋 do egzamin贸w w ED.
呕ycz臋 Wam Przeurczego Dnia ❤️
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz